dimarts, 24 de març del 2009

La Marató de tv3, el cas especial.

Audiències Solidàries, aquest títol de presentació semblava obrir una conferència que a diferència de la resta podria presentar una forma diferent d’entendre les audiències. Però va resultar ser un acte propagandístic sobre un programa en concret d’una cadena de televisió concreta : La Marató de tv3.
La conferència la va obrir Carme Basté, directora de la Fundació de La Marató de tv3, que va fer un recorregut per la història del programa remarcant que “s’ha convertit en una efemèride important en aquest país, la segona desprès de St.Jordi”, fet al que segurament no se li pot donar tanta importància tot i que sí que es cert que aquesta telemarató aconsegueix movilitzar tota una xarxa social (persones anònimes, empreses, associacions,poblacions...) gràcies a la qual es recapta cada any un rècord econòmic. Xavier Abad, director del programa, va parlar sobre l’organització que es duu a terme al llarg de l’any i també sobre xifres.
Les sorpreses van ser poques, doncs tots els que estàvem allà presents teníem alguna idea sobre el funcionament del programa, però no sobre les audiències solidàries, tema que en aquell moment era el que interessava. No haurien d’haver parlat sobre diversos projectes solidaris o si més no fer-ho més plural?
Finalment, la conferència va finalitzar amb uns llargs 20 minuts d’anuncis que van posar el toc final a gairebé dues hores de taula rodona.
La Marató de tv3, un programa que és el “tot en un”; divulgació, sensibilització, oci i pluralitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada